REWITALIZACJA I REPOZYCJONOWANIE CENTRUM HANDLOWEGO


Kliknij, aby powiększyć

Wyzwanie

Plejada Sosnowiec została otwarta w listopadzie 2001 r., a następnie rozbudowana w 2007 r. Dostarczyła na rynek około 22 500 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Dodatkowo 11 800 mkw. zajął Carrefour.

Oferta handlowa Plejady, zdominowanej przez hipermarket, pełniła jedynie rolę uzupełniającą. Z tego powodu liczba klientów zaczęła spadać. Dodatkowo centrum nie generowało wystarczających przychodów z powierzchni wspólnych obiektu w związku z przypadkową aranżacją kiosków i stoisk.


Rozwiązanie

Firma C&W przejęła zarządzanie Plejadą Sosnowiec w październiku 2010 r.

We współpracy z właścicielem dokonaliśmy ponownej oceny działalności centrum w zakresie przepływów pieniężnych, składu branżowego najemców, projektu architektonicznego, przebudowy powierzchni wspólnych oraz części gastronomicznej. Dział powierzchni handlowych wymienił najemców o słabych obrotach na wiodące międzynarodowe marki. Dział zarządzania projektem był odpowiedzialny za koordynację przebudowy, zaprojektowanie powierzchni wspólnych oraz nadzór nad pracami budowlanymi (łącznie z uzyskaniem pozwoleń budowlanych i na użytkowanie).


Wyniki

W efekcie sytuacja Plejady Sosnowiec ustabilizowała się (odwiedzalność i przepływy finansowe). Pozyskanie czołowych sieci handlowych pozwoliło na repozycjonowanie centrum i ponowne zdobycie przewagi konkurencyjnej na rynku śląskim.