Komunikat o stosowaniu plików cookies

W celu usprawnienia funkcjonowania witryny www.cushmanwakefield.pl, korzystamy z technologii plików cookies. Jeśli nie chcesz aby pliki cookies były instalowane na Twoim komputerze zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz Polityką Plików Cookies.


InPost rozbudowuje centralną sortownię

Kliknij, aby powiększyć

Kolejne 3000 m2 w Piotrkowie

InPost – operator logistyczny, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) – rozbudowuje centralną sortownię w parku magazynowym P3 Piotrków o ponad 3000 mkw. To kolejna inwestycja InPost w infrastrukturę – firma jeszcze w tym roku uruchomi dwie sortownie w nowych parkach logistycznych w Sosnowcu i Warszawie, a także nowoczesny obiekt w parku logistycznym pod Poznaniem.

InPost jest obecny w parku P3 Piotrków od 2009 r. Po rozbudowie będzie miał do dyspozycji 78 doków oraz 7 bram z poziomu „0”. Powiększenie powierzchni umożliwi też zainstalowanie kolejnego – trzeciego już sortera. Dzięki temu wolumeny obsługiwanych przesyłek oraz zatrudnienie zwiększą się o 20%. W transakcji InPost reprezentowała międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield.

„Bardzo intensywnie rozwijamy naszą infrastrukturę – nie tylko w ramach nowych lokalizacji Paczkomatów® InPost. Nowoczesne zaplecze logistyczne sprawia, że jako jeden z niewielu operatorów tak stabilnie możemy dostarczać przesyłki w trybie D+1. Trzy nowe sortownie oraz istotna rozbudowa naszego hubu centralnego są odpowiedzią na lawinowo zwiększające się wolumeny obsługiwanych przesyłek. Mocno inwestujemy też w technologie, aplikacje mobilne, flotę samochodów elektrycznych i oferujemy nowatorskie usługi – takie jak BankoPaczkomat czy dostawę zakupów spożywczych. To właśnie dlatego klienci coraz częściej wskazują InPost jako najlepszego operatora na polskim rynku” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

„Dynamika wzrostów na rynku usług kurierskich przerasta prognozy i nawet najbardziej optymistyczne założenia. W dużej mierze jest to konsekwencja rozwoju sprzedaży e-commerce. Dodatkowo, usługa paczkomatów, bardzo popularna wśród kupujących przez internet, przekłada się na potrzeby w zakresie infrastruktury budynkowej firmy Inpost. Rozbudowa centralnej sortowni jest tego naturalną konsekwencją” – dodała Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.

„Cieszę się, że doskonałe położenie parku P3 Piotrków w Polsce Centralnej sprawia, że klienci chcą tu zostać, rozwijać się i powiększać zajmowane powierzchnie. Po raz kolejny sprostaliśmy wymaganiom naszego wieloletniego partnera i zaproponowaliśmy elastyczne rozwiązania, pozwalające na jak najlepsze wykorzystanie dodatkowej powierzchni i jej pełną integrację z istniejącym budynkiem” – podkreślił Piotr Bzowski, Leasing & Development Director P3 Logistic Parks w Polsce.

P3 Piotrków to jeden z największych parków magazynowych, zlokalizowanych w rejonie Polski Centralnej. Inwestycja obejmująca 120 ha docelowo oferować będzie 500 000 mkw. powierzchni użytkowej. P3 Piotrków położony jest w Woli Bykowskiej, w pobliżu Piotrkowa Trybunalskiego, przy węźle łączącym autostradę A1 / trasę europejską E75 oraz drodze ekspresowej S8. Inwestycja jest dostosowana do potrzeb logistyki, handlu oraz lekkiej produkcji.

Według tegorocznych badań Polskiego Instytutu Badań Jakości (PIBJA)[1], kurier InPost uzyskał wynik satysfakcji klientów na poziomie 85% i tym samym został najlepiej oceniony spośród 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych. Respondenci są szczególnie zadowoleni z krótkiego czasu oczekiwania na przesyłkę, uprzejmości pracowników, braku uszkodzeń oraz niskich kosztów. Klienci InPostu najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy. Ponadto respondenci chętnie rekomendowali InPost swoim znajomym.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Liczba Paczkomatów® InPost (4800 urządzeń w Polsce) – należących do operatora logistycznego, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[2]).

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w latach 2018-2020 nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

W 2018 roku InPost zrealizował:

  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

  • InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
  • Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/

Więcej informacji na: www.inpost.pl

[1] http://www.badaniajakosci.pl/tests/najlepsze-firmy-kurierskie-2019/

[2] https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html