Komunikat o stosowaniu plików cookies

W celu usprawnienia funkcjonowania witryny www.cushmanwakefield.pl, korzystamy z technologii plików cookies. Jeśli nie chcesz aby pliki cookies były instalowane na Twoim komputerze zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz Polityką Plików Cookies.


Cushman & Wakefield zgłoszony do jubileuszowej edycji konkursu Eurobuild Awards w kategorii Agencja Dziesięciolecia

Kliknij, aby powiększyć

W tym roku, 3 grudnia odbędzie się dziesiąta, jubileuszowa edycja najbardziej liczącej się w branży nieruchomości komercyjnych w Polsce gali rozdania nagród Eurobuild Awards, podczas której co roku nagradzane są podmioty, osiągające najlepsze wyniki biznesowe w skali kraju. W związku z tą okrągłą rocznicą, organizator postanowił nagrodzić firmy doradcze w kategorii „Agencja Dziesięciolecia”.

Historia Cushman & Wakefield w Polsce rozpoczęła się prawie trzy dekady temu, kiedy to w 1991 roku otwarto pierwsze biuro w Warszawie. Od tego czasu firma odgrywa znaczącą rolę w kształtowaniu rynku nieruchomości komercyjnych w naszym kraju, wyznaczając najwyższe standardy i kreując najnowsze trendy. Ostatnie 10 lat obfitowało jednak w najbardziej dynamiczne zmiany i spektakularne sukcesy, dzięki którym Cushman & Wakefield zanotował największy rozwój i stał się jednym z liderów rynku nieruchomości, nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Udział w tegorocznej edycji Gali Eurobuild Awards, w kategorii Agencja Dziesięciolecia, pozwolił na podsumowanie działalności firmy oraz przypomnienie klientom i pracownikom najbardziej znaczących momentów, które miały miejsce w ciągu ostatniej dekady w Polsce. Eksperci Cushman & Wakefield uczestniczyli w transakcjach najmu obejmujących ponad 5,3 mln mkw., czyli niemalże tyle, ile wynosi całkowita powierzchnia Gibraltaru (ok. 6,55 km kw.). Wynajęte przez Cushman & Wakefield magazyny zajęłyby powierzchnię, która jest większa od Księstwa Monako (2,02 km kw. vs. 2,25 mln mkw. powierzchni magazynowych). Wrażenie robi również całkowity wolumen wynajętych biur (1,85 mln mkw.) oraz powierzchni handlowych (1,23 mln mkw.). W tym samym czasie, Dział Rynków Kapitałowych zamknął transakcje inwestycyjne o wartości przekraczającej 8 mld euro, co wystarczyłoby na sfinansowanie budowy ponad 50 km warszawskiego metra. (źródło: http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/koszty-budowy-metra-w-polsce-drogo-i-ubogo/zlzch, koszt budowy 1 km metra w Warszawie to 158 mln euro/km).

Obecnie Cushman & Wakefield jest niekwestionowanym liderem pod względem wielkości portfela nieruchomości komercyjnych w zarządzaniu – jego powierzchnia przekracza 3,2 mln mkw. i jest to najprawdopodobniej największe portfolio w historii całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

W ciągu ostatnich 10 lat firma uczestniczyła w wielu znaczących transakcjach oraz była autorem wielu rewolucyjnych inicjatyw i projektów. Wśród nich można wymienić m.in.:

  • Unikalne drukowane mapy z lokalizacją obecnych oraz planowanych obiektów biurowych, handlowych i magazynowych w całej Polsce;
  • Największa transakcja na rynku powierzchni magazynowych – Tesco w Panattoni BTS Gliwice, 56 700 mkw. (2010);
  • Przejęcie mandatu na zarządzanie i wynajem powierzchni w najbardziej prestiżowym centrum handlowym stolicy – w Złotych Tarasach w Warszawie (2011 – do teraz);
  • Rozpoczęcie globalnej współpracy z ICSC (2011);
  • Inauguracja nowej wyszukiwarki powierzchni biurowych remobile.pl (2012);
  • Największa transakcja na rynku powierzchni biurowych – T-Mobile w budynku Marynarska 12 w Warszawie, 27 000 mkw. (2012);
  • Fuzja z DTZ, dzięki czemu Cushman & Wakefield stał się jedną z największych firm na rynku nieruchomości komercyjnych na świecie (2015);
  • Organizacja pierwszej w Polsce konferencji na temat PropTech-u (2017);
  • Pierwsza na polskim rynku współpraca firmy doradczej ze startupem – Sharespace (2017);
  • Czwarta edycja unikalnego w skali całego kraju projektu – Akwarela z panoramą Warszawy (2017);
  • Pierwszy w Polsce raport określający najważniejsze trendy w segmencie najemców z branży e-commerce (2019);
  • Największa transakcja na regionalnych rynkach biurowych – UBS w Fabryczna Office Park w Krakowie, 19 500 mkw. (2019).

Ostanie 10 lat to również czas transformacji. Po fuzji z DTZ w 2015 roku, marka Cushman & Wakefield przeszła prawdziwą metamorfozę. Zmieniło się logo, zatrudnienie w polskim oddziale firmy wzrosło ze 105 osób w 2009 roku do ponad 440 w 2019 roku, a liczba biur wzrosła z jednego do dziewięciu w całym kraju.

W 2012 roku w dziale powierzchni biurowych powstał oddział regionalny, na czele którego stanął Krzysztof Misiak. W kolejnym roku nastąpiła zmiana przywództwa firmy w Polsce, a stanowisko Partnera Zarządzającego objął Charles Taylor, który wcześniej zarządzał biurem Cushman & Wakefield na Węgrzech. W 2014 roku otwarto dział reprezentacji właścicieli nieruchomości biurowych, nad którym pieczę do chwili obecnej trzyma Anna Górska-Kwiatkowska. W 2017 roku nastąpiła również zmiana na stanowisku szefa działu powierzchni magazynowych i logistycznych, dzięki czemu udało się zbudować największy, najbardziej zróżnicowany i skuteczny zespół ekspertów, który pod wodzą Joanny Sinkiewicz odnosi na polskim rynku imponujące sukcesy.

Wprowadzenie nowych linii biznesowych, takich jak: doradztwo kapitałowe, dłużne i finansowanie strukturyzowane w dziale Rynków Kapitałowych, Workplace Strategy oraz doradztwo dla operatorów i najemców coworkingowych w dziale powierzchni biurowych, rozbudowa działu Project & Development Services o nową platformę Design & Build (D&B), czy też inicjowanie działań pozycjonujących firmę Cushman & Wakefield jako pioniera w segmencie PropTech i Co-workingu, to tylko niektóre z przykładów, świadczących o wyznaczaniu najnowszych trendów, innowacyjnym podejściu do obsługi klienta i najwyższej jakości świadczonych usług.

Od początku działalności firmy w Polsce, w centrum zainteresowania zawsze był jednak człowiek. Właśnie dlatego wszystkie zmiany organizacyjne wiązały się przede wszystkim z dbałością o klientów i pracowników.

Elastyczny model pracy, platforma FitQBE, czy program Wellbeing@Work – to tylko niektóre z inicjatyw lokalnego zarządu, wspierających pracowników oraz mających na celu poprawę ich zdrowia i samopoczucia.

W ramach działalności charytatywnej Cushman & Wakefield co roku bierze udział w akcji „Na niebiesko dla autyzmu”, podczas której podświetla się budynki na kolor niebieski, aby wyrazić solidarność z osobami z autyzmem oraz już od trzech lat organizuje Niebieski Bieg Charytatywny, podczas którego zbiera pieniądze na rzecz Fundacji Mądre Główki, wspierającej rodziny i dzieci zmagające się z autyzmem.

Przez 10 lat firma doradcza Cushman & Wakefield była wielokrotnie nagradzana za swoją działalność na polskim rynku. Ostatnia dekada działalności firmy została doceniona na Gali PRCH Retail Awards 2019, podczas której Cushman & Wakefield otrzymał wyróżnienie dla firmy dziesięciolecia, mającej największy wpływ na rozwój rynku powierzchni handlowych w Polsce. Wśród innych wyróżnień można wymienić m.in. nagrody CEEQA i CIJ dla najlepszej agencji roku, a także 5-gwiazdkowe wyróżnienie Rzeczpospolitej za jakość obsługi.

- W ciągu ostatnich 10 lat byliśmy świadkami bardzo intensywnego rozwoju polskiego oddziału firmy. Nasze zespoły pracowały w tym czasie nad najbardziej znaczącymi na rynku nieruchomościami i transakcjami. Polska jest krajem z ogromnym potencjałem rozwojowym, dlatego nie możemy się doczekać nadchodzącej dekady i kolejnych wyzwań, przy których będziemy mogli przynosić naszym klientom wartość i dostarczać kolejnych innowacyjnych rozwiązań – podsumowuje Charles Taylor, partner, dyrektor biura Cushman & Wakefield w Polsce. 

Cushman & Wakefield – What’s Next?